REVIEW: WEEK #2 – Minnesota Vikings vs Green Bay Packers

Útok skóroval z prvých troch útokov tri touchdowny. V druhom polčase sa zo Super Bowl contendera stal trápiaci sa tím. ktorý neskóroval ani bod a strachoval sa o výhru.

Máme za sebou zápas, ktorý by som rozdelil na dve časti. Super ofenzíva a dobre fungujúca mašina rozbila Vikings. Vedenie 21-0, neskutočná atmosféra, hráči boli v absolútnom laufe. Potom prišiel jeden beh Cooka a TD, ktorý zrazil Packers späť na zem. Zároveň sa Vikings troška zahryzli a bola z toho slušná trápenka. Nič to však nemení na tom, že sme v prvých dvoch weekoch vyhrali oba zápasy, navyše s rivalmi z divízie. Sezóna nám určite ukáže, aké dôležité zápasy to boli. Obrana Bears aj Vikings patrí medzi to najlepšie čo liga ponúka. My to máme v suchu a môžeme sa sústrediť na ďalšie zápasy. Vieme, že nám funguje obrana a special tímy. Troška horšie je to po ofenzívnej stránke, ale snáď sa už Aaronovi podarí držať nastolené tempo dlhšie ako jednu štvrtinu. Veď ak by sa Packers nezasekli, mohli Vikings rozniesť rozdielom 30 bodov a nik by ani nič nehovoril.

Rýchly proces

Začali sme ako s veľkej knihy. Po kickoffe Vikings sa dostal na loptu prvý Aaron Rodgers, ktorý nás vyviedol, aspoň na chvíľu, z minulotýždňového omylu.

Za dve minúty a 10 sekúnd prešli Packers 75 yardov. Na to, aby prešli takmer celé ihrisko im stačili len štyri hry. Hneď prvá prišla bomba na Davanteho Adamsa pre 39 yardov. Získali sme momentum. Jonesov beh pre 6 yardov postavil základ pre jeho 15 yardový ďalší pokus. Napokon Aaron zakončil ideálny drive krátkym passom na RB Jamaala Williamsa a ten si užil Lambeau Leap.

Na loptu sa dostali Vikings, ktorý pri lopte boli o čosi dlhšie, no dostali sa len ku pokusu o tri body. 47 yardový dlhý field goal ich kicker Bailey nepremenil.

Vzápätí prišiel ďalší zárez. Rodgers na 3rd&6 našiel MVS, potom pri 3rd&5 Davanteho pre 21 yardov. Nasledovali kratšie hry až prišla 12 yardová prihrávka na Geronima Allisona. Bola to jeho vôbec prvá skompletovaná prihrávka v tejto sezóne a hneď pre TD! Mason opäť v pohode potvrdil na 14-0.

Potom sa dostala k slovu obrana, ktorá konečne priniesla to, čo všetci chceme. Cousins začal ozápas otrasne a prakticky hral zle celý zápas. Pri sacku Kennyho Clarka mu navyše lopta vypadla a Dean Lowry ju zaľahol. Packers sa tak pred koncom prvej štvrtiny dostali tretí raz k lopte a teraz na polovici Minnesoty.

Lambeau sa otriasal v základoch, hráči šaleli a Aaron rozdával úsmevy. Tretí drive mal opäť len štyri hry. 15 yardov na Davanteho, super beh Aarona Jonesa, ktorý skóroval aj TD. Stredom prebehol do end zone a tiež skočil medzi divákov.

Stroj sa zasekol

Pred zápasom sme vedeli, že najväčšou hrozbou Vikings bude RB Dalvin Cook. Je rýchly, silný a zložiť je ho veľmi ťažké. Napokon to potvrdil v druhej štvrtine, kedy využil viaceré chyby, missnuté tackle a dobehol si pre TD. Jeho 75-yardový beh bol parádny, to treba uznať. Vikings sa nakopli, zacítili šancu.

Potom sa to celé začalo. V ďalšom drive sme čakali opäť nejakú bodovú odpoveď, no skončilo to fumbleom… Ešteže Vikings boli pri lopte minútu a puntovali. Potom sme puntovali my, opäť Vikings, opäť my. Potom chytil interception Preston Smith. Treba ale pochváliť prácu rookieho S Darnella Savagea, ktorý zablokoval pass na Diggsa. Preston bol pohotový a dokázal zachytiť loptu. Paráda! Dve zisky obrany za polčas? To je teda to, o čom sme hovorili dlhé mesiace, no nie?

Náš následný drive nevyzeral vôbec zle, dostali sme na polovicu Vikings. Namiesto field goalu prišlo pri 4th & 1 riskovanie. Joseph zastavil Williamsa, ktorý nezískal prvý down a bol to turnover on downs. S Inžinierom a Bartom sme riešili čo to bolo, napokon to celé vysvetlil Aaron, ktorý si myslel, že máme 1st down… Nuž, škoda.

Vikings odpovedali field goalom, my sme puntovali a Vikings už do polčasu viac skresať z náskoku nestihli.

Pretrpený druhý polčas

Úvod druhej polovice bol po defenzívnej stránke super, potom však prišlo fumble Rodgersa. Nízky snap Rodgers akoby vôbec nečakal, po loptu sa načahoval, ale už ju nestihol chytiť. Získal ju hosťujúci Mata’afa a Vikings sa dostali k slovu na

našej polke.

Na zisk naviazali pre nás najhorším možným spôsobom. Cousins našiel 45-yardovou prihrávkou Diggsa, ktorý skóroval TD. Následne oslavoval ako totálny blb. Dal si dole prilbu a predvádzal sa. Nasledovala 15-yardová penalta, pretože počas hry si môžete dať prilbu dole len na sideline. Nie v ihrisku a ani po ukončení hry.

Od tohto momentu až do konca to bolo po stránke našej ofenzívy takto: Punt, punt, punt, punt, punt… Medzitým sa ale dokázali opäť vyznamenať obrana, ktorá šľapala všetky štyri časti zápasu na plné obrátky. Vikings tri razy puntovali, raz chytil Kevin King interception a v úplnom závere pri snahe Vikings s uplynutím hracieho času prišlo aj fumble.

POSTREHY

Prvé tri útoky

Nástup do zápasu bol vynikajúci. Tá ľahkosť pri skórovaní a pohybovaní loptou po ihrisku sa bude počas sezóny napodobňovať len veľmi ťažko. Aaron mal po týchto troch driveoch čísla 9/10 pre 134 yardov a dva TD s perfektným passer ratingom 158,3. Playcalling bol geniálny, rýchly a účinný. LaFleur ukázal, že od zápasu k zápasu sa to o hodný kus zlepšilo, no ešte to nebolo ono. Celý zápas to nevydržal Rodgers, O-line ani LaFleur s Hackettom.

Môžeme byť však veľmi spokojní a viete prečo? Videli sme pravý potenciál našej ofenzívy. Veď si predstavte, že toto dokážeme hrať aspoň celý polčas alebo tri štvrtiny… Potom sme jedným z najväčších kandidátov na výhru v celej NFC. To si dovolím tvrdiť a po nešťastnom zranení Breesa sme určite poskočili aj v celkovom ponímaní. Na druhej strane nesmieme zaspať na vavrínoch, pretože teraz príde na rad skúška proti papierovo slabšiemu súperovi s tiež zaujímavou obranou. Do zápasu ideme ako jasný favorit a nesmieme podceniť ani sekundu…

Aaron Jones

RB Aaron Jones zažil parádny zápas. Zistil, že pod LaFleurom bude žiariť. Bežal 23-krát a loptu mal dokopy v rukách 27-krát. Dohromady nazbieral 150 yardov, keď nabehal 116. Skóroval aj jeden TD. To ho ešte netrafil v druhej polovici Rodgers pri sideline a jeho receiving čísla (4 catche, 34 yardov) by stúpli. Proste ho podhodil. Jones bol efektívnym bežcom a nebezpečie ukázal aj pri passovej hre. To je ono, pravá spojka!

Obrana hrala celý zápas

V profesionálnych súťažiach v USA sú všetky tímy na skvelej úrovni, no rozdiely sú v tom, koľko minút dokážu hrať mužstvá v tom najvyššom leveli. Obrana Packers hrala ako z partesu celý zápas. Vo štvrtej štvrtine zahcytila interception. King sa týmto íčkom u mňa stal hráčom zápasu, pretože odpísal Vikings, ktorí mohli skórovať TD. Pettine síce nedokázal pripraviť obranu na Cooka, čo hodnotenie našej družiny znížilo, ale aj tak nám toto bude bohate stačiť. Zastaviť súpera na 16 bodoch, získať aspoň 3-krát loptu a tvrdou a rýchlou hrou vyčerpávať útok súpera.

Pettine dve T fungujú z polovice. Už len pridať tie tackle

Spomínate si na článok o tom, s čím ide Pettine so svojimi chalanmi z defenzívy do sezóny? Dve T, teda tackling a takeaways. To druhé sa darilo. Veď za dva zápasy máme tri íčka a dva fumble. Tento trend by sa patrilo aspoň udržať a potom sme spokojní. V čom ešte vidím poriadnu medzeru je správne načasovanie a poriadne triafanie tacklov. Veď stačí si pustiť len Cookov TD. Tam sa naši hádzali, ale bez efektu. Aj proti Bears sme videli niekoľko missnutých tackleov a aj proti Vikings by sme toho tiež vedeli nájsť viacej. Je jasné, že nikto nie je perfektný, ale prečo sa tomu aspoň nepriblížiť? 🙂

Hra v red zone

Ďalšie plus! Vlani sme sa v red zone brutálne trápili. Koľkokrát sme si spomínali na Jordyho Nelsona a jeho veci, ktoré stváral v red zone? Tento rok sa to ale zatiaľ darí veľmi dobre. Proti Bears skóroval Graham tiež v red zone a proti Vikings sme sa tam presadili hneď vo všetkých troch prípadoch skórovania. Pre porovnanie, Vikings v red zone skončili s interception a field goalom. V tzv. scoring area sme teda vyhrali 21-3. Tu sa rozhodujú ťažké zápasy a zatiaľ sa nám darí byť efektívny v momentoch, kedy si to situácia vyžaduje.

Kenny Clark

Kenny Clark bol opäť parádny. V prvom zápase ma odpálilo z výkonu JK Scotta, no aj Kenny mohol byť pokojne mojim hráčom zápasu. Za výkon proti Vikings sa o to delí s Jonesom. Na jeho súboj proti nováčikovi na pozícii centra Garrettovi Bradburym som poukazoval v preview a on tohto chalana totálne zničil. Perfektná robota Kenny! Zaslúžiš si poriadny balík peňazí!

Big-plays súpera

Počas zápasu sme povolili tragickému Cousinsovi hodiť pár dlhých prihrávok, ktoré Diggs a Thielen skompletovali. K tomu pridajme dlhé behy Cooka a zistíme, že to proti big-plays súpera nešlo. Aj v prvom zápase našiel Trubisky dva razy Robinsona pred viac ako 15-yardové zisky. Toto jednoducho nemôže prichádzať tak často. Chiefs a Mahomes majú postavený útok na tom, že hrajú big-plays a včera by nás dokázali po tejto stránke zarezať. To je jedna z minima vecí, ktoré môžeme obrane vytknúť.

Nevyužité útočné príležitosti

Zimmerova obrana patri medzi to lepšie, ale aj tak môže Rodgersa mrzieť niekoľko pokazených príležitostí a doslova odovzaní lopty. Allisonove fumble, Aaronove fumble, Aaronove myslenie si, že je prvý down… To je množstvo bodov. Keď sme viedli 21-0, hráči začali robiť blbosti a napokon pustili do hry Vikings. Jasné, keby bolo keby, boli by sme v nebi… Ale jednoducho ten zápas mal po polčase byť rozhodnutý. Príležitosti na to boli, nieže by som fantazíroval.

Tretie downy vôbec nejdú

Druhý week v rade sa ofenzíve Packers nepodarilo premeniť 10 tretích downov! To je alarmujúce číslo. Aktuálne sme v tomto meradle na čísle 7 z 27. Na obranu útoku môžete povedať, že sme hrali proti možno dvom najlepším obranám na tretích downoch vôbec, ale musíme byť lepší. Hlavne v druhom polčase nás tu tlačila topánka videli sme čo to potom prinesie. Obrana útoku pomáha, ale opačne to už nefunguje.

Aké je na to riešenie? Ja si myslím, že hra tight endov. Jimmy Graham ukázal, že by to šlo, ale koľko dostal včera príležitostí? K týmto hrám potrebujeme pristupovať podobne ako ku hre v red zone. Tam to ide, tak prečo by to nešlo aj v strede ihriska pri treťom downe? Stačí tú štatistiku vylepšiť aspoň o 4 hry za zápas a to urobí brutálny rozdiel.

Davante nemá pomoc

Áno, MVS zachytil v oboch weekoch skvelé lopty a spravil big-plays, G-nimo skóroval TD, Graham skóroval TD, Tonyan proti Bears zachytil tiež big-play… Nie je to však konzistentná robota. MVS a Geronimo dokopy premenili 11 prihrávok na 44 yardov. Málo. Graham, Tonyan a Lewis dostali dohromady príležitosť pri 107 snapoch, ale nedokázali zachytiť ani jednu prihrávku! Viete kto bol druhý v počte nachytaných yardov za Davantem? Správne, RB Aaron Jones.

NFC nie je AFC

Smerujem na štýl skladby nášho tímu. Gutekunst sa dokázal geniálne prispôsobiť trendu, ktorý nastal v NFC. Tímy, ktoré sa dostávajú do postseason a ešte ďalej majú skvelé obrany, kvalitnú behovú hru a atraktívny a variabilný playcalling. Z toho vyplýva aj to, že nemôžeme čakať od nášho útoku každý týždeň 30 bodov. Jednoducho hráme na ťažkej strane NFL. V AFC dávajú Patriots a Chiefs brutálne náklady, k nim sa v prvých dvoch weekoch pridali aj Ravens. Takých zápasov je tam veľmi veľa, no u nás je tá situácia iná. Zaujímavá je vždy konfrontácia NFC vs AFC. Veď už sa teším na zápas proti Chiefs. To bude test tímu aj trénerov po všetkých stránkach.

TÍMOVÉ ŠTATISTIKY